PenaSeleb
Trending

Siti Nurhaliza Punya Bungsu Lewat Program Bayi Tabung

PenaKu.ID – Pelantun lagu ‘Cindai’ asal Negeri Jiran Malaysia Siti Nurhaliza kini tengah berbahagia dengan datangnya kembali seorang bungsu yang lahir Senin (19/4).

Siti melahirkan anak keduanya dari pasangan hidupnya bersama Dato’ Sri Khalid Mohammad Jiwa.

Siti membagikan kabar sukacita itu melalui akun Instagram milik-nya yang diunggah oleh Siti Nurhaliza Production (M)Sdn. Bhd.

“Isnin, 19 April 2021 bersamaan 7 Ramadan 1442H, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Selangor, pada pukul 6.21 pagi,” tulis caption itu, Senin (19/4).

Baca Juga:

Tertulis pula bayi Siti Nurhaliza berjenis kelamin laki-laki dengan berat 3.84 kilogram.

Setelah melahirkan, Siti dan anak laki-lakinya juga dalam keadaan sehat dengan proses persalinan yang lancar melalui operasi caesar.

“Kelahiran anak kedua pada bulan Ramadan penuh keberkatan ini diharapkan akan mengurniakan limpahan rezeki serta rahmat Allah s.w.t,” tulis keterangan itu.

Disebutkan bahwa Siti Nurhaliza mengandung anaknya lewat program in vitro fertilization  (IVF) atau bayi tabung pada usia 42 tahun.

Pada 2018, Siti Nurhaliza berbahagia karena penantiannya selama 11 tahun berbuah manis. Diva top Malaysia ini melahirkan anak pertamanya dengan Sri Khalid Mohammad Jiwa yang berjenis kelamin perempuan. Siti Nurhaliza menikah dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa pda 2006.

**Red/Ben R

Related Articles

3 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

Back to top button
error: Content is protected !!